Han för två fingrar över hennes kön, först mycket lätt, långsamt, sen hårdare och snabbare, han sitter över henne med ryggen mot hennes ansikte, vilar på knän och smalben medan han tänker på ”Dr Mabuses testamente” därför att det dämpar hans egen upphetsning, hon öppnar sig just där hon kräver att han ska hålla sitt långfinger som han rör i en snabb cirkel runt clitoris.
Det bultar i honom och han jämför den purpurgrå färgen på sitt eget uppsvullna ollon med de ljusröda slemhinnor som han nu masserar, sen försöker han lugna sig genom att minnas när planet till Paris lämnar Kastrup i morgon bitti, han byter hand för att orka fortsätta, han tänker inte alls längre. Plötsligt spänner hon låren i en båge, en snabb jämmer innan hon börjar andas häftigt, hon tar bort hans hand från sin kropp och pressar samman benen. Det spränger i honom.
Nu ser han andhämntingen som vågor över hennes mage och han lägger sig bredvid henne, smeker hennes bröstvårtor med fukten från hennes blygd, trycker sin mun mot hennes högra öga tills hon hårdhänt för honom bort från sig och stelt stirrar upp mot honom: varför, vad är avsikten?
Men just detta ansikte kan han inte ta emot. Det är härjat, på sin vakt, han ser ingen njutning i det utan enbart mörk, naken rädsla: varför gör du mig detta?
Jonas
Gode gud. Jag är så tagen att jag måste bryta dotterns sjuårskalas. Makalöst. Lite yr, lite illamående. Måste gå och lägga mig en stund.
tehataren
Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår, faktiskt. Det är ju som vilken riskdagsproposition som helst.
Finns texten att läsa i sin helhet här, kanske?
http://www.lagrummet.se/rattsinformation/forarbeten/
Svenske
Per Ahlmark: varför, vad är avsikten? varför gör du mig detta?
Gustav
”Mer information än vi frågat efter” är en synnerligen välformulerad tag här. 🙂
Martin
Gustav, nja det är väl frågan om. Den är i så fall bra mycket relevantare i fallen Arne Weise och Henning Sjöström. Om det här hade varit ur Ahlmarks självbiografi hade man onekligen haft anledning att höja på ögonbrynen. Men ganska många skriver skönlitteratur av just den här typen och jag kan inte se att Ahlmark skulle vara vare sig sämre eller bättre än de andra. Mannen ruttnade på partipolitiken, packade ihop, prövade att göra andra grejer, skrev några diktsamlingar och en roman som ingen skulle reagerat på om det inte varit just han. Cut him some slack.
Kalle Lind
Martin: delvis ger jag dig rätt. Per Ahlmark har naturligtvis samma rätt att skriva erotisk litteratur som någon annan (typ Per Gahrton). Men fortfarande är det ju Per Ahlmark som skrivit det, och då får han nog tugga i sig att jag får de bilder i huvudet som jag får.
Gustav
Martin: precis som Kalle beskriver kan jag inte få bort bilden av Per Ahlmark sittandes på kammaren över sin Facit-maskin, funderandes ut andra synonymer till f’tta. Essensen i det erotiska går mig då helt förbi, hur välformulerat och/eller sexigt det än är.
Att vara politiker (kanske särskilt folkpartistisk sådan) är ett livstidsstraff, då ska man inte in och tassa på andra domäner.
tompa
Återigen bevisas att det är otroligt svårt att skriva erotisk litteratur. Och det här är ändå inte det sämsta försöket man läst.
Sedan har vi ju den ofrånkomliga komplikationen av att det är just Ahlmark man ser för sin inre syn sittandes där och gnida.
Jag har liksom svårt att förhålla mig erotiskt till den bilden.