Om Kalle Lind och andra gubbar

1970-talsreklam som bryter mot 2000-talsregler.

Instagram sa förstås nej och övriga sociala medier orkade jag inte ens testa. Redaktionen för 1970-talets herrtidning Se hade skrockat om sipphet och gått och tagit en rotblöta på Tennstopet.

På sjuttiotalet är bastun, i alla bemärkelser, het. Tidningarna är nedlusade med reklam och ovanstående bild är troligen den som vore minst kontroversiell idag. Genomsnittsbastureklamen visar bastande familjer som alldeles uppenbart tycker handduk är överkurs.

 

 

Föregående

Senaste nytt från 600-avsnittsjubileet av Kvällsöppet 1976.

  1. Hannes Svensson

    Dags att komma igen med bloggandet nu, Kalle! 🙂 Nyårslöftet.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Drivs med WordPress & Tema av Anders Norén